vrijdag 12 mei 2017

Tips

We hebben er een nachtje bijgeboekt in Hotel Atlas Deluxe. Vandaag de hele dag regen en daar hadden we nog even geen zin in. De vrees dat het morgen hetzelfde liedje zal zijn is groot maar we gaan wel door; in één rechte lijn naar de Zwarte Zee ;)
Na een beetje teruglezen op deze weblog zie ik dat ik in 2015 de reis heb afgesloten met tips voor de mensen die Krakau gaan bezoeken. Na 2,5 dag Lviv ga ik me ook nu weer aan wat tips wagen. 

Tip 1.
Ga naar Lviv! (Maar dat moge al wel duidelijk zijn na mijn vorige blog update)

Tip 2.
Neem geen bus of trein-achtig vehikel, Lviv is klein en je kunt de stad prima lopend verkennen. Je komt vanzelf op alle leuke en geinige plekjes. 

Tip 3. 
Lychakiv begraafplaats. Deze wordt in de boeken beschreven als het Père-Lachaise van Oekraïne. Er liggen bekende Oekraïners maar de belangrijkste reden om te gaan is omdat men hier de doden nog steeds met veel grote bombastische graftomben eert en dat levert een heel bijzondere plek op. 
(Ik heb die graftomben niet goed vastgelegd maar me op alle engelen gericht)


Tip 4.
Rynokplein en de straatjes er omheen. Het centrale plein met authentieke souvenierswinkeltjes (volgens mij niet in China gemaakt). Er heerst hier een koffiecultuur en zo hebben we de lekkerste koffie van de reis al achter de kiezen.
Lviv Coffee manufacture vonden wij super!


Tip 5. 
Ga lekker uit eten! Het kost hier niks en het is echt goddelijk. Onze favoriet is  
Veronica !




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten