vrijdag 4 mei 2018

Laatste dag voor team Florie

Albena - Varna
Afstand: 32,9 km
Hoogtemeters: 419 m

Een allinclusive hotel heeft na deze overnachting ons nog niet echt overtuigd maar de keuze tijdens dit ontbijtbuffet is wel enorm. Cakejes, wafels, pannenkoeken, fruit, iedereen komt zo ruim aan zijn/haar trekken. Er wordt nog even één van de drie lekke banden van gisteren geplakt en dan vertrekken we (nadat iedereen op klaaske na het polsbandje heeft ingeleverd) richting Varna. 

Als we nou de 902 nemen dan hoeven we niet over de drukke E87, we moeten dan wel even klimmen. Helaas is ook de 902 bij vlagen druk en het klimmen is zwaar en schiet nauwelijks op. 



Ongeveer 8 km voor het einde is de tank leeg, althans bij mij, we stoppen bij een ‘gezellig’ pompstation en slaan ijsjes, cola, echte tankstation-broodjes en frisdrank in en dus wordt duidelijk dat ik niet de enige was die mijn ontbijt alweer ‘verbruikt’ had. 



We nemen zodra het kan toch weer een afslag en fietsen tussen de wijnranken door. Zo fietsend maak me vandaag opeens een beetje zorgen over de rest van de vakantie, ik houd niet van de drukke wegen en na het strandweggetje dat geen weggetje bleek te zijn vertrouw ik ook niet meer op de kleinere wegen (op Google maps). Maar dan fietsen we door de dorpjes, genieten we van de mooie uitzichten en dan weet ik dat het heus wel gaat lukken. Als het ons in Oekraïne en Roemenië is gelukt, dan gaat het ons in Bulgarije natuurlijk ook lukken. Ayso en ik spreken af morgen even uitgebreid met de kaart op zoek te gaan naar rustige wegen en leuke dorpjes. 

We dalen over een vrij korte afstand de stad Varna in of zoals klaaske het zegt “we zijn in het uitzicht terecht  gekomen!”



Hotel perfect is echt perfect en we maken ons allemaal in turbo tempo klaar voor nog een uurtje strand. De wandeling naar het strand toe is eigenlijk verrassend leuk, Varna is een mooie stad en ook de strandtent is leuk en hip. 





Met een biertje dan wel Campari danwel een Mojito maken we de laatste uurtjes zon mee voor vandaag. Het diner later op de avond is wéér gezellig en wat gaan we team Florie missen! Wat zijn die meiden stoer! En wat leuk dat er mensen zijn die een stukje van ons avontuur wilden mee maken. Dankjulliewel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten