zondag 9 augustus 2020

Beetje deel II van de vakantie

Zaterdag 8 augustus
Groningen - Vries - Assen: 30 km

Wat is uitslapen toch heerlijk! We kunnen rustig opstaan en ontbijten en op het zuiderdiep een koffie drinken in afwachting van mijn ouders die klaaske en ids weer afgeven. 



Na de koffie lopen we naar de auto van mijn ouders en laden we de fiets weer vol. De aanhangfiets er weer aan en het zitje er weer op, Ayso’s moeder gaat met de auto de provincie in en mijn ouders vertrekken na het uitzwaaien weer naar Friesland. En wij? Wij gaan naar Assen. Het is loei warm, we drinken onderweg en rijden naar t oude huis van Beppe in Vries. 



Ongeveer grenzend aan haar oude tuin zit “onder de linden” en ik zou zweren dat ik hier met m’n familie eerder ben geweest, tijdens onze fietsvakantie van Hengelo naar Schiermonnikoog. Ik stuur gauw foto’s door maar krijg van het Kröner front nog geen definitieve bevestiging. 


Er is gelukkig een dagboek en nou net van deze vakantie ook een fotoboek, dus tzt komen we erachter. Ik zou t echt heel grappig vinden dat ik ooit geslapen heb naast t hotel van de oma van mijn toen nog toekomstige grote liefde!

Op verzoek van klaaske steken we nog twee kaarsjes aan, vooral omdat zij niet bij “de” herdenking aanwezig was. 



We fietsen verder naar Assen en komen oververhit aan bij de b&b kloosterhof. We krijgen koud water en na 15 min de sleutel. Prachtige kamers en tijd voor een tukkie voor Ids, althans dat leek ons een heel goed idee. Het duurt even, stuk of 5 liedjes maar dan slaapt ie. 

We starten weer rustig op en besluiten sushi te gaan eten. Dat is weer eens wat anders en heeeel lekker. 

Eenmaal thuis mag de jeugd nog even naar het jeugdjournaal kijken en dan naar bed... maar door de tuk van vanmiddag is ids alles van plan behalve te slapen. We horen nu geen 5 liedjes maar wel 20 liedjes afgewisseld met “ik moet poepen” “ik moet plassen” en “gezondheid”. Dus een te laat slaapje is echt een slecht idee!

Ays en ik doen nog een drankje op t terras en dan zoeken wij ook ons mooie bed weer op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten