zondag 3 augustus 2014

De voorpret

Het is zo maar een morgen, we slapen uit en Ayso vertelt me wat hij me wil geven voor de geboorte van Klaaske, een fiets waar we met ons gezin de wereld mee gaan bereizen. Maar ik mag ook kiezen voor een mooi horloge. Wat heb ik aan een horloge dat ik bijna nooit mag dragen? Wat zouden we allemaal wel niet met een wereldfiets kunnen gaan meemaken? Ik twijfel geen moment en kies voor de wereldfiets! Maar zullen we dan toch voor een tandem gaan? Dat Ayso hier verbaasd op reageert is helemaal niet gek want ik heb altijd een tandem belachelijk gemaakt. Degene die achterop zit komt er meestal niet flitsend vanaf en ik wil graag wel flitsend zijn. De voorpret begint eigenlijk al op de website van SANTOS, nederlands merk dat fantastische wereldfietsen maakt, je kunt de fiets helemaal zelf samenstellen. In december 2013 huren we bij Wim Kok fietsen in utrecht een santos tandem en fietsen we in een weekend naar Leiden en weer terug. Ik vind het heel leuk maar de zadelpijn een stuk minder. In de overtuiging dat we daar wel aan wennen en dat een ander zadel misschien ook nog wel helpt gaan we over tot de koop van onze eigen tandem. De kleur, de rohloffnaaf, het aantal spaken, een derde schijfrem, een usb oplaadpunt, we hebben uiteindelijk de perfecte combinatie van gadgets en techniek te pakken en zijn echt als een kind zo blij met onze eigen tandem:

De rest van de voorpret bestaat uit het plannen van de route, het kopen van het boekje "fietsen naar Praag", het lezen over fietsvakanties met kleine kinderen en gereedschap kopen. Ik zelf vind het een uitdaging om zo min mogelijk bagage mee te nemen, daar ben ik gewoon (zeker voor een vrouw) heel erg goed in. Ik heb nu een excuus om bij Lush alle douche-artikelen in een stukje te kopen. Van mijn ouders krijgen we een tentje voor Klaaske. Hoe is het mogelijk dat er een tentje gemaakt kan worden die je omhoog gooit en dan staat?! Er zijn overigens heel veel handige reis-dingen te koop. Ik ben ook heel blij met het opklapbare potje. Zo kan de zindelijkheidstraining tijdens de vakantie gewoon doorgaan.
Nog een weekje en dan zitten we op de fiets, nog een weekje voorpret, nog een weekje werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten