dinsdag 19 augustus 2014

Oost Duitsland

Bad Sooden-Creuzburg
Afstand (met omrijden ivm verkeerde aanwijzingen van onze Garmin fietscomputer): 63 km

Bad Sooden en Allendorf liggen naast elkaar maar vroeger lag hier de grens tussen oost Duitsland en west Duitsland. De vakwerkhuizen zijn overdag in het zonnetje ook heel bijzonder en helemaal wanneer de straten en huizen na een feestweekend nog versierd zijn!


De mensen zijn in het voormalige Oost Duitsland vrolijker en vriendelijker. Iedereen groet elkaar op de fiets maar ook de oude man die z'n gras staat te maaien zwaait fanatiek. Dat maakt t fietsen nog leuker!

Omdat het lunchen in het gras zo goed was bevallen hebben we vanuit t hotel lunchpakketjes geregeld. Dit hadden we ook zo geregeld toen ik met mijn familie in de jaren tachtig naar Schiermonnikoog fietste (mijn eerste fietsvakantie). Ik kan me de spanning van "wat zou er in zitten" nog goed herinneren en het voelde vandaag in het gras ook weer net zo. Een appel en een ei (echt!) maar ook een banaan en broodjes, heel leuk en voor herhaling vatbaar!!

Mijn rechter dijbeenspier begint toch weer een beetje op te spelen en dat stemt mij wat minder vrolijk. Met wat tussenstops halen we uiteindelijk zonder al te veel moeite Creuzburg. Maar ons hotel vinden met onze handige fietscomputer was nog best even lastig. Frustratie alom, "waarom stuurt ie ons nu hier heen?!" 

Even for the picture, ik zit achterop de tandem en navigeer. Nou heb ik een kleine handicap betreffende links en rechts. Metname als ik direct moet antwoorden op de vraag "links of rechts?" en als ik niet even met m'n hoofd kan draaien om de kaart weer in de rijrichting te kunnen aanschouwen. Maar ook mét deze handicap is het handig dat ik navigeer want meestal kan ik er over nadenken en dan stuur ik team de vries feilloos de goede kant op ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten