dinsdag 11 augustus 2020

Bomen voor koeien

Zondag 9 augustus 
Assen - Coevorden; 67,5 km

Onze gastvrouw van deze b&b is aller hartelijkst en het ontbijt is uitgebreid. We dringt nog zelfs aan om iets mee te nemen voor onderweg. Vandaag staan de hunebedden op het programma dus fietsen we via Borger naar t zuiden. We rijden door typische Drentse dorpjes en komen dan in een bos waar een bordje staat met “Theater” en hoewel de rest van de familie vol blijft houden dat er een theaterstuk wordt opgevoerd denk ik dat we op zondagochtend 10.00 toch eerder met een kerkdienst te maken hebben. We parkeren onze fiets tegenover de “kerkdienst” en horen dat termen als Gods liefde 

Vanaf de fietsparkeerplaats lopen we naar het grootste hunebed van Nederland, nummer D27. Wat een veelzijdige vakantie! 



Vandaag heb ik het jaarverslag van “bomen voor Koeien” 
KLIK HIER
Sinds 2018 zijn er al weer meer dan 10.000 bomen voor koeien bijgekomen. Ik zie ook vandaag veel bomen in de schaduw van 1 of 2 bomen staan, helaas ook nog bomen volop in de zon, wij hebben t vandaag met deze tropische temperaturen ook moeilijk maar dieren die niet voor schaduw kunnen kiezen zijn best zielig.  Daarom mijn pleidooi om allemaal boompje te kopen, voor koeien, via die website dus!



We komen om in de middag aan in Coevorden, een dorpje waar ik vorig jaar nog met een vriendin was geweest en waar ik ooit als kind (volgens mijn zus) voor t eerst met mijn moeder naar de kermis ben geweest. Dat was in die ene fietsvakantie van mijn vorige blog. 

We slapen in de graanschuur die bij het kasteel hoort, het is meer een sauna dan een graan schuur. We besluiten zo snel mogelijk naar het Klinkenvlierse plas
te gaan voor wat afkoeling. 



Dan eten we een hapje bij ons kasteel, verplaatsen nog even naar binnen ivm een ongekende hoeveelheid van vliegen. 

Dan proberen we te slapen in de sauna, het is er ongeveer 35 graden, pfffff. We mogen niet klagen maar man man man wat is heet! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten