dinsdag 11 augustus 2020

De dag dat Klaaske vegetariër werd

Maandag 10 augustus 
Coevorden - Delden: 66 km

Het is weer zo’n hete dag en we vertrekken zoals altijd na het ontbijt en inpakken maar hebben al snel behoefte aan wat afkoelen. Dan zien we langs een kanaal een ladder staan en bedenken ons geen moment, remmen! We zetten de fiets neer, schoenen uit en met fietskleding en al belanden we in t kanaal. 

Ahje driemn wil, moeje int kanal gaan lingn 
(Op z’n Twents uitspreken en dan hoor je t vanzelf ;))




Ids wil echt niet en ik vind t bijna zielig voor hem dat hij niet kan afkoelen. Met natte kleding fietsen we verder. We lunchen in westerhaar, hebben onderweg nog steeds veel bekijk en komen dan om 15u aan in Delden. Het voelt wel echt als thuis komen, alleen nooit geweten dat t hotel aan de weg van Hengelo en Delden zo chic en mooi was. 

Tijdens deze rit vraagt ook klaaske zich af wat voor een vacht koeien hebben. Ze vraagt of een koeienvacht (In een interieur) van oude koeien zijn, als ik dan zeg dat ik denk dat t van vlees koeien is, vraagt ze wat vleeskoeien zijn. Nou koeien die gedood zijn voor t vlees. “Worden er koeien dood gemaakt voor vlees?!” ‘Ja dat wist je toch wel Klaas, als jij een frikandel eet dat dat van koeien gemaakt is’ “ja maar ik dacht dat dat van koeien is die van zwakte dood gaan” 
Nou zo nog ongeveer 5 min verder en nu is ze een vegetariër, wij zijn benieuwd hoe lang ze dit volhoudt maar vinden het absoluut geen slecht idee!

Ik had vanochtend al even contact gehad met vrienden van mijn ouders met het verzoek of we even konden langskomen voor een kort bezoekje. Het zijn mensen waar ik in mijn jeugd vaak ben geweest, ben zelfs met ze op vakantie geweest en ik heb ze al jaren niet meer gezien, allemaal goede redenen om ze te bezoeken. Om klokslag 16u staan we op de stoep en wat leuk om weer nog meer bekenden aan deze vakantie toe te voegen. 





We eten bij Carelshaven en voegen nog weer Pieter en Margot toe aan dit lijstje. Die sluiten aan voor een kopje koffie!

De kamer is koeler dan vannacht dus dat moet goed komen. Morgen dag 3 van de hittegolf!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten