donderdag 22 augustus 2019

De camping

Tours - Azay le Rideau: 30 km

Al googlend kom ik op websites van b&b’s, gîtes, chambre d’hotes, hotels tot campings. Het lijkt mij best geinig om ook een keer een dag en een nacht te genieten van het camping leven. We hebben geen wc papier, afwasmiddel, matjes, slaapzakken en al helemaal geen tent bij ons want we hebben absoluut geen idee waar we die extra bagage zouden moeten laten. 

Ik vind in mijn zoektocht op het web een camping die een chalet/tent aanbiedt voor één nacht. Een nachtje kamperen blijkt een stukgoedkoper dan een hotel en voor de afwisseling is dit natuurlijk super. 

We komen bij de camping aan als de receptie is gesloten dus lunchen eerst uitgebreid bij het restaurant tegen over de camping. 

Om stipt 14.30 melden we ons bij de receptie en krijgen we de sleutel van onze tent/chalet. 





Met uitzicht op een riviertje! Wat een rust. Klaaske vermaakt zich uitstekend in het zwembad en Ayso en ik komen zo waar toe aan het lezen van een boek. 

Maar het grootste probleem tot nu lijkt wel het beddengoed; geen lakens wel een deken...
We kopen bij Carrefour ons avond eten en een hoeslaken maar gaan dan uiteindelijk met kleren en al onder de dekens slapen. 

Ondanks dat ik het rondscharrelen van de kinderen op zo’n camping écht leuk vind zijn wij gewoon niet goed uitgerust voor campings, we houden het voorlopig dus maar bij hotels wn chambre d’hotes!

Ons dorpje is absoluut een toeristische trekpleister, door een groot kasteel is het dorpje gevuld met toeristen en souvenirs winkels. Eigenlijk een beetje voor het eerst deze vakantie. Niet doel bewust opgezocht maar toevallig op ons pad gekomen. Morgen gaan we weer langs de Loire fietsen richting Saumur!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten