zondag 18 augustus 2019

Il pleut

Orléans - Beaugency: 28 km

Mijn middelbare school Frans begint een heel klein beetje terug te komen en eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat “le pipestele de pluie” maar dat zal wel weer niet kloppen.

Wij fietsen 28 km door de stromende regen en door de wat matige voorbereidingen is niemand van ons hier goed op gekleed. We hebben t met Ids en Klaaske te doen. Het leuke grind-zand paadje langs de Loire zorgt ervoor dat klaaske van haar gezicht tot haar voeten onder de modder komt te zitten en ondanks dat we graag karakter willen kweken bij onze kinderen is dit te zielig. We nemen de hoofdweg en stumpen zo hard als we kunnen door. Als ik vraag hoe het gaat krijg ik van achteren te horen “ach ik begin er wel aan te wennen” maar dit soort teksten worden ook zeker afgewisseld met “ik wil naar huis”. 



Onze hotelkamer is nog niet klaar dus wij wachten in de lobby waar ik eerst Ids helemaal uitkleed en droge kleren aantrek, dan klaaske help met droge kleren en dan mezelf omkleed. Waarschijnlijk de eerste keer dat Ayso en ik in onze blote kont in een lobby staan maar niemand heeft het gelukkig gezien ;)

Het hotel is prachtig en het eten is heerlijk, wij sluiten de dag knus af...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten