zaterdag 31 juli 2021

Tegenwind

Cuxhaven - Karilinenkoog: 60,3 km

Geen wekker gezet en dat terwijl ik wel een afspraak voor klaaske heb gemaakt om 7.30 bij het Corona testcentrum naast ons hotel. Ik word om 7.15 wakker en kan dus direct uit bed en heb dan even moeite om klaaske te overtuigen. Om 7.28 staan we voor een gammel wagentje en zien niemand. Dan komt er om 7.35 iemand vertellen dat de medewerker van dit testcentrum zich heeft verslapen en zo gaan we onverrichter zaken weer terug. 

We ontbijten lekker op tijd en ayso en ids halen de fiets op en wij gaan ons nogmaals melden bij het gammele wagentje. Een jonge vent helemaal ingepakt zegt dat klaaske niet bang hoeft te zijn want hij blijft alleen maar in de neusgaten. Volgens mij had ie t wattenstaafje net zo goed in de lucht kunnen ronddraaien maar goed, klaaske was opgelucht en verkoos deze test als de beste ooit!

Om 9.20 fietsen we een heuse Ferry op om de Elbe over te steken, een tocht van een uur dit keer met voor t eerst icetea (wij dachten even dat er een invoerverbod was op icetea) en lekkere koffie. 

Dan trappen we m in de haven van Brunsbüttel aan en fietsen we in t zonnetje met best wel een windje richting t Noorden. Zoals gisteren geschreven wilde ik niet weer in een restaurant lunchen dus eenmaal in Meldorf aangekomen zoek ik driftig naar een Backerei. 
Er zit hier vlak bij één, oh nee wacht die is gesloten. 
Daar moet er ook nog één zitten, shit ook dicht. 
Wacht! Deze is open, ziet er hartstikke leuk uit!
En dan blijk je daar niet binnen te kunnen zitten en begint t ook nog eens kei hard te regenen. Goed idee anke, uitvoering wat minder. Ik merk dat ik een beetje giechelig word omdat de teleurstelling van mijn partner meer dan voelbaar is. Ja shit dit had ik natuurlijk ook liever anders gezien. 

Gaan we in deze regen vertrekken? Ja we moeten wat, ayso doet nog even een plas achter wat struiken en dan gaan we verder. Met heel veel regen en wind tegen. De laatste kilometers kruipen voorbij en dan zijn we om 14.30 in ons hotel, een familie hotel die helemaal gericht is op kinderen. Terwijl ik nog moet inchecken zit Ids al op een skelter en heeft klaaske de paardenstal al geïnspecteerd. En ayso is tijdens mijn inchecken op zoek naar z’n iPhone. We kunnen m niet vinden, en t inloggen op mijn telefoon lukt ook niet. We hebben een goede vriend al zo ver om naar ons huis te gaan om in te loggen op onze Mac maar dan lukt het opeens toch en zien we waar de iPhone ligt. 


Dus hop met een taxi terug en iPhone achter de struiken vandaan vissen. Man wat kan je dan blij zijn met iets wat je al had maar even kwijt was. 
(De stand met iPhone tijdens een vakantie laten liggen/kwijtraken is overigens 2-1 in het voordeel/of nadeel voor ayso) 

Ons hotel is echt een kinderparadijs en t is grappig te zien hoe geweldig zij dit vinden. Als we Ids zoeken zit ie meestal in t konijnenhok bij de jonge konijntjes te kijken. Klaaske heeft een Duits vriendinnetje gemaakt en ze praat gewoon Engels/Nederlands met een Duits accent en komt daar best ver mee. We hopen dat we een tochtje op een pony voor haar morgen kunnen regelen. 

Tot slot t raadsel van de vermiste kilometers van de vorige post, op de boot had ik opeens de oplossing;
Ayso heeft z’n Garmin horloge door laten lopen op t pondje naar Bremerhaven en ik niet. Dus laten we het vooral zuiver houden, gisteren waren het 77 km’s ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten