woensdag 26 juli 2023

Berlijn- Berlijn

25,13 km

Omdat mijn ouders in de haven blijven en wij naar een appartement vertrekken moet er eerst herpakt cq ingepakt worden. Ik begrijp dat dit bij mijn zus thuis jolmeren heet, ik hoop dat ik die term heb kunnen waarmaken:

Het begint best een beetje hard te regenen, gaan we er op wachten of niet? We kijken nog een keer mijn vader aan en hij bakt nog een keer z’n befaamde pannenkoeken. Hij vertelt dat zijn moeder (mijn oma) pannenkoeken geen avondeten vond en ik vraag wie hem dan eigenlijk geleerd heeft om zulke lekkere pannenkoeken te maken. Hij verzucht “ach jongens dat heb ik toch al zo vaak verteld?!”  Eerlijk waar ik had t verhaal van de kok in Assen nog nooit gehoord.  Zo zie je maar weer!

Bezoek tijdens de lunch. 

Dan vertrekken we in de middag op de fiets met regenjasjes aan naar het centrum. Op strava noem ik dit enthousiast de laatste etappe, we rijden via een mooie toch met highlights naar ons appartement. 

Er is van alles gaande want de pride optocht van Berlijn is zaterdag; Christopher street pride walk. De stad is volledig gevuld met regenboog vlaggen en veel anders geklede mensen. De loslopende leeuw die geen leeuw bleek te zijn, zijn we niet tegengekomen. 

S avonds gaan we heerlijk uiteten bij Michel Berger restaurant

Deze komt absoluut terug in mijn laatste post met tips voor Berlijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten