dinsdag 18 juli 2023

Fietsen met z’n drieën

Burg - Brandenburg: 69 km



Kijk ons nou eens wakker worden, als een ware kampeerder slaap ik inmiddels heerlijk in het tentje. Omdat er een flink stuk varen inclusief sluis op het programma staat willen we vroeg vertrekken; geen zorgen wij zijn toch wel vroeg wakker… om 8.00 stipt fietsen mijn vader en ik naar de supermarkt voor broodjes en alvast ingrediënten voor t avondeten. We doen het vandaag allemaal iets efficiënter, de een de tent, de ander de boodschappen en zo zitten we toch een half uur eerder op de fiets dan normaal (wel drie kwartier later dan de planning). 

Klaaske vaart vandaag mee en ik zit weer op m’n oude plekje op de tandem met Ids op de aanhangfiets. Een nieuwe gewoonte is de tocht als een taart in stukjes te verdelen, vandaag dus 3 stukjes taart van 22 km. Ik moet dus bellen om de 5 km tot aan bestemming (dat was al vaste prik) en nu dus ook de “stukjes taart” in de gaten houden. 








We hebben een heerlijke fietsdag en komen eerder aan in Brandenburg dan de boot. We pakken een terrasje aan t water en we lopen een stukje door het centrum. We staan op een haven/camping en daar mogen we legaal de tent neer zetten voor 20€. Nou snap ik best dat de ene camping wat duurder is dan de ander maar zo bijzonder is deze camping niet. 

‘s Avonds maak ik mijn risotto, spelen we nog een potje rummykub en taaien we wederom af naar ons tentje, voor de vijfde keer deze vakantie.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten