woensdag 12 juli 2023

Mit den kindern

Bad Essen - Minden: 41 km

8 min later dan we beloofd hadden stappen Ayso en ik aan boord met de verse croissants en broodjes. Mijn vader heeft onze kinderen wijs gemaakt dat je op vakantie 10% meer beleg mag en díe regel vergeten ze niet. 
Vandaag staat er geen grote fietstocht op de planning dus kunnen we ‘makkelijk’ met de kinderen fietsen. Nou begint de routine een beetje te komen en terwijl de één de boot opruimt, de bagage weer weg werkt maakt de ander de fietsen weer rijklaar en zo vertrekken we met het hele team (#teamdevries) naar Minden. We besluiten de route langs het kanaal te nemen, wel vlak maar ook onverhard. 



We stoppen vaker om te drinken want het is weer best warm. Ids roept een paar keer trots dat hij nog niet geklaagd heeft over zere billen en in een klein dorpje koop ik nog even fruit en karnemelk voor de lunch. 
We eten die lunch bij een vredig kerkhofje. 


We komen uiteindelijk ruim een uur eerder dan mijn ouders aan in de jachthaven van Minden. De havenmeester lijkt wel vriendelijk maar ook, ja hoe zou ik t zeggen, pietluttig. Hij kan niet zeggen of er een plekje voor el Toro is, daarvoor moet ie de boot eerst zien. We besluiten om de camping naast de haven te bekijken en we fietsen 1,7 km om (Google zei dat) om er op de camping achter te komen dat we gewoon 100 meter hadden moeten lopen en dat we dan door t hek hadden kunnen gaan. De camping receptie is dicht en gaat later pas open. Dan maar even in het kanaal springen want t is echt heel warm. Ids springt zo van de meter hoge kade af en klimt dan via het onhandige trappetje weer met behulp van Ayso op de kant. 
Dan zien we el Toro om 14.50 aan komen varen. De boot mag er van de pietluttige havenmeester liggen en ik ga wederom naar de camping maar helaas, er is alleen plek voor campers en caravans. Uiteraard is de enige oplossing van de havenmeester een hotel maar het illegaal kamperen is ons zo goed bevallen dat we besluiten om na het zwemmen, de pannekoeken, het rummykub spelletje en de was onze tent achter een hek in t gras te zetten. Tweede nacht in de tent, ik heb er sowieso wel lol in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten