zaterdag 15 juli 2023

“Dag 3”

Hannover - Braunsweig: 64,8 km

“Huh dag 3?!” We zitten toch al op de 7? 
Laatst hoorde ik in de podcast van Aaf en Lies dat veel mensen een wat mindere dag hebben op dag 3 en dat varieerde dan van complete zenuwinzinking tot gewoon wat chagrijn hier en daar. Nou daar moest ik op dag 7 even aan denken. Wat ging er dan allemaal mis? Nou te klein om te benoemen dus ik laat t achter wege in dit verslag. Het is vandaag “alleen met klaaske -dag”. Dat betekent dat Ids mee mag varen met mijn ouders. Daar had ids niet zoveel zin in “ik wil bij jullie blijven” “ik ga jullie zo missen”. Gelukkig was deze neiging naar heimwee snel voorbij en heeft ids een goede vaardag gehad met een sluis van maar liefst 15 meter hoogteverschil. 

Na het vertrek fietsen wij af en toe aan het kanaal en af en toe van het kanaal af. We lunchen in het gras en komen dan rond 14.30 bij de haven aan. We atten een colaatje en zien dan de boot al aankomen varen. Ids laat terwijl ze de jachthaven invaren trots zijn knutselwerk zien, die moeten we uiteraard nog wat beter bekijken van dichtbij. 

Na nog een drankje aan boord is het tijd voor boodschappen; antibiotica zalfje voor ids, diesel voor el toro en eten voor de rest:




Mijn vader maakt de sperziebonen en hamburgers klaar en als de avond valt zetten we het tentje op tussen de trailers van de boten; vast de meest ongezellige kampeerplek allertijden. Wij kunnen maar niet begrijpen dat je wel campers hebt staan maar dan geen plek hebt voor een klein tentje en dat er zo moeilijk over wordt gedaan door havenmeesters. De kunst is dan om blij te zijn met het plekje en je schouders op te halen, maar dat is op een dag als vandaag te moeilijk. Op naar een betere dag morgen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten