donderdag 5 augustus 2021

Fietsen en shoppen

Ribe - Esbjerg: 34,7 km
Pech onderweg: 0!

Wakker worden, hardop zeggen dat je t vannacht hebt horen regenen en je dan pas realiseren dat onze zo goed als droge was nu nat is geworden. Snel onze camping-was-en-droog-kaart opgeladen en de was in de droger gedaan om daarna de dag te beginnen met blauwe bessen en pannekoeken, want als je zelf t ontbijt kan maken moet je t ook doen! Zeker als t alternatief als ‘karig’ werd ervaren. Daarom een lekker ontbijt vandaag en terwijl ayso staat te bakken pak ik alles weer in de tassen. Inmiddels checken we systematisch de badkamer, de koelkast, denken we aan de opladers en checken we vooral de iPhones, ze kunnen ons niks maken
(Zeg ik terwijl we genoeg Sinterklaas materiaal hebben verzameld, en dan heb ik de vergeten zwembroek van gisteren nog niet eens genoemd)

We katten op ons gemakje richting Esbjerg, volgen trouw de rode 1-tjes die ook Ids goed weet te vinden.

Gek genoeg gaat ie niet echt langs de kust en als ie ons wel naar de kust wil sturen kiezen we voor de kortere route. Het mieser-buitje is een echte bui geworden en ondanks dat ie niet lang duurt is klaaske met haar spijkerbroek wel echt nat geworden.

Na 34 km komen we aan in Esbjerg, een havenstad die gebouwd is na de Duits-Deense oorlogen omdat Denemarken geen havenstad meer had, dus eind 19e begin 20e eeuw pas ontstaan.  Door de regen hebben we geen pauze genomen en zijn we te vroeg in ons Hotel (Cabinn Esbjerg). De dame bij de balie zegt ons dat we om 15u kunnen inchecken maar als we met ons hele zootje tassen in de lobby kleding gaan uitzoeken voor t omkleden krijgen we na een half uur toch de sleutels voor onze kamer.

We luchen bij het oudste en beste restaurant van Esbjerg (zei de eigenaar ;)) en lopen dan even door de stad. Al snel lopen we tegen een nieuwe broek en trui voor klaaske aan en kan ik een Paw Patrol sweatshirt niet laten hangen.

Ayso koopt nog twee korte broeken en zo hebben we toch een heuse shop-experience te pakken.

Tijdens de lunch vertellen we de kinderen dat we morgen naar Legoland gaan!
(Inmiddels heb ik de tickets voor legoland Duitsland gecanceld en heb ik tickets voor legoland Denemarken besteld)

Na een lekker uitrust moment (lees middagslaap) gaan we eten in een Arabisch tentje. Gezien de heuse maaltijd van vanmiddag houden we t simpel, daarna een ijsje toe en hop weer naar ons hotel.
Morgen dus een rustdag in Legoland!