zondag 8 augustus 2021

Kortste afstand ooit!

Esbjerg - Hjerting: 10,8 km

Tja het nadeel van een keer niet een verslag posten is dat je de volgende dag twee verslagen moet maken. Dat is logisch. 

Het was dus de kortste rit ooit, we hadden een mooi strandhotel gezien en wilde wel daar slapen en uitrusten dus vandaar dat we dit geboekt hadden. Er word veel regen voorspeld en we worden zelfs in de lobby gewaarschuwd door gasten dat t geen goede dag is om te gaan fietsen. We nemen alle tijd en wachten nog even een flinke bui af als we vertrekken.  

Via de LF 12/North Sea route komen we bij de imposante beelden van Esbjerg (ontworpen in 1954 en in 1994 gebouwd). 




We krijgen wel wat regen onderweg maar het mag bijna geen naam hebben. We fietsen langs prachtige huizen, voor ‘the happy few’. 

Het hotel is prachtig en onze cottage is al klaar dus we genieten maximaal van (iig qua tijd dus) van dit huisje:



Na de lunch in t restaurant t en ons rust moment in de middag maken we een wandeling langs t strand, even uitwaaien. 



Ik breng een bezoek aan de plaatselijke supermarkt om mosterdsoep te kunnen maken maar ik vergeet de mosterd die ik in de keuken van het restaurant vervolgens koop. De soep smaakt anders (net als de rode pasta en mijn risotto) dan thuis, de kinderen eten de soep tegen heug en meug op maar genieten van de flødeboller (zoek dat maar op!) met aardbeien toe. 

In onze woonkamer drinken we gezellig een wijntje, schrijf ik dus geen weblog update en gaan we iets te laat slapen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten