maandag 15 juni 2015

Onze garmin fietscomputer

Tijd voor een weblogpost over onze fietscomputer. Onze relatie met dit apparaat zou je in de categorie "het is gecompliceerd" kunnen plaatsen. Toen ik vorig jaar opzoek was naar een goede fietscomputer voor Ayso's verjaardag heb ik wat reviews gelezen en toen maar voor een dure gekozen, "vast goed" dacht ik. Nou heeft ook meegespeeld dat Ayso al een garmin hardloop-gps-horloge heeft en ook op z'n motor prijkt een garmin zumo. "Wel zo gemakkelijk" dacht ik ook nog. Nou werkt Garmin met Basecamp, een onmogelijk programma waar je naar t schijnt routes mee kan maken. Ook zou je bestaande routes in Basecamp moeten kunnen zetten om die dan vervolgens op je fietscomputer in te laden. Even voor de duidelijkheid ik heb t over de Garmin edge 800:


Vorig jaar lukte het ons met geen mogelijkheid om de route die op de website van europafietsers stond op dit apparaat te krijgen. Het is dat onze zwager Christiaan het wel voor elkaar kreeg anders denk ik dat fietscomputer met gewone computer door t raam waren gevlogen. Uiteindelijk was t heel makkelijk dat wij deze garmin hadden! Waar de blauwe jackies zich nog wel eens vergisten bij een onduidelijke bewegwijzering, zagen wij t meteen als we verkeerd reden. 
Ook nu beginnen we ons apparaatje steeds iets meer te waarderen! Maar de slotconclusie blijft wel dat het absoluut niet een intuïtief apparaat is. Waar Apple en Google toch hele duidelijke routes hebben en een touchscreen dat gewoon goed werkt daar loopt dit ding wel een beetje mee achter. We zijn misschien wel te verwend...

Verder:
Vandaag van nymburk naar hradec kralove gefietst, 76,3 km's!


Een suite met bad (jawel) geregeld.
Morgen ongeveer 40/50 km fiesten en dan zitten we in Polen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten