vrijdag 20 mei 2016

Dagje geen WiFi

Amed - Tembok
Afstand 41,7 km

De langste afstand van deze vakantie tot nu toe hebben we vandaag afgelegd. Het is precies zoals de ANWB beschreef "licht glooiend in het begin en daarna vlak". Het is best lekker om na de heuvels/bergen weer eens lekker te kunnen doortrappen en zo jakkeren we langs de noordkust van Bali met afwisselend uitzicht op zee en de berg "Agung". Waar we in Duitsland en Tsjechië na 20 km een kopje koffie dronken is t nu meestal een colaatje, wat koekjes en een ijsje voor Klaaske. Als we stoppen zijn de vrouwen van het winkeltje/ de uitdragerij allemaal druk bezig met Klaaske. Ze willen weten hoe ze heet, hoe oud ze is en het liefst willen ze haar optillen. We hebben nog geen één keer meegemaakt dat niemand aandacht aan haar schonk. Ze wordt er vaak wat verlegen van maar als we wegrijden dan zwaait ze als een koningin vanuit haar koets naar de mensen. 

In Tembok bekijken we het ANWB hotel maar we vinden t niet gezellig genoeg. We fietsen door naar een hotel die in de lonelyplanet staat "ontworpen door een Duitse architect tevens de eigenaar". We vinden dit resort mooier en we betalen dus wat meer. Zelfs ritueel als de andere dagen, afkoelen in het zwembad, boekje lezen, klaaske vermaken, of te wel lekker relaxen. 
 

Het avondeten is dit keer benoemenswaardig, we bestellen om 13 uur alvast de "Indonesian rijsttafel" en uiteraard wordt ons weer voorgehouden dat die helemaal niet scherp is maar voor mij valt dit zeker in de 'twee pepertjes' categorie maar LEKKER!! Oh wat lekker en opeens verlang ik naar de rijsttafel van m'n vader die hij bij Dikke Willem heeft leren maken. Dit moet voor sommige lezers heel raar zijn om te lezen want wat zat ik vroeger in zak en as als m'n vader de rijsttafel ging maken, ik lustte alleen de gebakken banaan (in bierbeslag) maar ik denk dat ik nu die rijsttafel van m'n vader voor t eerst echt op waarde kan schatten. 

De gasten hier in dit resort zijn op ons dus na allemaal Duits. Hoe komt dat? Gaan Duitsers alleen naar resorts van Duitsers? Wordt er zó veel reclame gemaakt in Duitse media voor dit resort? Als ik de volgende dag in t Duits begroet word door de manager en hij zich verontschuldigt vraag ik het hem. Dit blijkt een Werner Lau resort te zijn en dat is een keten van duik resorts over de hele wereld en in Duitsland dus heel bekend. Dus mocht u ooit een Werner Lau resort boeken, weet dan dat u tussen de Duitsers zal zitten (en of je die nou gezellig kan noemen weet ik niet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten