maandag 16 mei 2016

Weer aan de kust

Sideman - Candidasa (rare naam)
Afstand: 24,8 km

We verlaten vandaag maandag 16 mei het heerlijke rustoord Darmada en we kunnen deze accommodatie écht van harte aan bevelen, bij toeval kwamen we hier terecht maar het verhaal van de Balinese eigenaar en zijn Nederlandse vrouw is al een reden om er een keer langs te gaan.

Vanaf t resort is t met name een klim en dus weer pittig. Het antwoord op de vraag over hoe lang ik de zware dag nog in m'n benen zal voelen is nog niet duidelijk maar in ieder geval tot vandaag. De afdaling begint na 15 km en die is zeker met 20% hellingen waardoor de extra schijfrem achter absoluut nodig is. Het gekke is dat ik de rem helemaal fijn aan t knijpen ben maar niet echt t gevoel heb dat t iets uitmaakt. We stoppen even om te kijken wat er loos is. Ayso draait de rem wat 'aan' of 'bij' en dan kan ik weer remmen en kunnen we nog gecontroleerder naar beneden. We komen om ongeveer 13u aan in Candidasa en het hotel waar de ANWB lui overnachten is prachtig, geweldig uitzicht op zee en zeer luxe, het onderhandelen ging nog niet fantastisch maar we besluiten uiteindelijke wel om onze bezwete lichamen hier op te frissen en niet meer verder te zoeken.

Op het strand laten we ons ook nog overhalen om morgenochtend vroeg zonsopgang op een bootje mee te maken met een uurtje snorkelen.
Ik gooi hem er nog maar een keer in; mijn opa zei altijd "mensen die t beter hebben dan wij hebben het niet slecht"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten