vrijdag 20 mei 2016

De heuvel af...

Tirta Gangga - Amed
Afstand: 23 km maar heuvelafwaarts 

Het ontbijt wordt vandaag geserveerd op t terras bij het zwembad en dat doet me denken aan een favoriete plek van mij in Spanje. Je hoeft niet eens in het zwembad te liggen om er toch van te kunnen genieten. Tijdens dit ontbijt wordt de tuin verder klaar gemaakt voor de ceremonie en volgens min wordt het een hele happening. Ik schrijf nog iets in het gastenboek en we worden nog even uitgebreid gefotografeerd door de man des huizes die overigens prachtige fotokunstwerken maakt dus wie weer houden we aan dit bezoek nog een kunstwerk over voor ons 'nieuwe' huis. 

Dan gaat de reis weer verder, richting Amed. Easy de peasy want we gaan van 460 meter hoogte naar zeeniveau, officieel dus geen rustdag maar zo voelt het wel. Het meest spannende vandaag is wel dat de wielrenschoentjes van Ayso, ja de wielrenschoentjes die al meer dan 15 jaar oud zijn, die naar Straatsburg zijn gefietst en die absoluut niet vervangen hoefden te worden omdat ze zo lekker zitten, die schoenen gingen zo maar kapot. Het lukt niet meer om de linker schoen uit t pedaal te klikken en in mijn eentje de tandem tot stilstand brengen is voor mij te zwaar. Het repareren wordt het doel van de dag. 
 
In Amed zijn 52 duikscholen en een veelvoud aan hotels dus we nemen even de tijd om een hotel uit te zoeken, de ene vinden we te duur, de ander wat te simpel en uiteindelijk kiezen we voor een eenvoudig maar mooi hotel aan t strand. Tijdens de lunch horen we Amerikanen praten over Trump en Clinton en deze Amerikanen zouden zich kapot schamen als Trump de leider van hun land zou worden. "There are a lot of ignorant people in America" is de conclusie van deze twee tafeltjes. 
We huren snorkelspullen bij ons hotel en na nog geen 5 meter de zee inlopen moet je al oppassen dat je t koraal niet vertrapt. Het is vrij ondiep maar ik zie de ene mooie vis na de andere, ik denk wel 30 verschillende soorten! Voel me weer een mazzelpikkie dat ik dit heb gezien en voor mij dus nog helemaal niet de behoefte om te duiken als je met snorkelen al zulken mooie vissen kan zien. 

We besluiten het avondeten bij een andere tent te gaan nuttigen en we komen bij een Indonesisch restaurant uit en heel eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk en vraag ik me zelfs nog af of dit nou t type eten is waarvan wij westerlingen ziek worden. En dan voel ik me 's avonds laat niet helemaal top maar dit zou ook heel goed de self fulfilling prophecy kunnen zijn. Al met al een rustig relaxed dagje, we vinden Amed niet mooi genoeg om twee dagen te blijven dus morgen gaan we weer verder fietsen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten