woensdag 10 mei 2017

Lviv, oh Lviv

Sudova Vyshnya - Lviv
Afstand: 63,8 km
Temperatuur: vanochtend 0 graden! Maar, zon!

Als ik gedichten kon schrijven dan schreef ik er één voor Lviv en dan zou ik het daarbij laten...

Maar helaas, het wordt vrees ik gewoon weer een reisverslag van vandaag:

 

Zoals ook al hierboven vermeld, het is gewoon 0 graden bij vertrek maar het zonnetje maakt alles mooier! Het ontbijt is niet echt vers, als het dat wel was geweest had ik me serieus afgevraagd hoe dat alles voor 16 euro uit zou kunnen, we bestellen gewoon wat pannenkoeken van de kaart, betalen daar een te verwaarlozen bedrag voor en vertrekken dan in het zonnetje naar Lviv. 

De weg is ietwat saai en het schiet voor ons gevoel niet echt op dus besluiten we een d-tour te nemen:

 
 
En dan genieten we allebei van Oekraïne, van wederom de zwaaiende mensen, van de ooijevaars, van de kippen op een erf, van een paard met wagen, van de kerken en van het uitzicht. Ook al begon de dag wat stroef (met dat saaie stuk) het is een dag van zowel 'the journey' als 'the destination'!

Laverend door t drukke verkeer komen we aan bij Hotel Atlas Deluxe, de goedkope overnachting in Sudova compenseren we hiermee weer een beetje ;) Men spreekt hier goed Engels en we worden met ongelooflijk veel service en hoflijkheid geholpen. 

Na een warm bad (jaaaaaaaaa!!) gaan we de stad in. Ik had hoge verwachtingen van Lviv, het zou een stad zijn als Praag of Krakau maar dan zonder toeristen. Kan een stad met zulke hoge verwachtingen nog indruk op je maken of valt t dan sowieso tegen? Deze stad maakt na een halve dag al enorm veel indruk op ons! Als de schoonheid nog niet wordt overwoekerd door toeristen zie je de stad zoals zij is. De mensen zijn aardig en geïnteresseerd ('this is the first time a meet someone from the netherlands!'), de koffie is verukkelijk en het eten; ik kom echt superlatieven te kort! En daarom wilde ik dat ik gedichten kon schrijven, zodat ik eer aan deze stad kon doen! 

 

2 opmerkingen:

  1. We genieten elke dag weer van jullie reisverslag. Wat een ervaring om zo'n mooie stad te kunnen bezoeken. En dat op de tandem! Zo te zien gaat de temperatuur omhoog de komende dagen.
    Wij blijven jullie volgen!
    Liefs, P&M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke reisverslagen Anke! Geniet van jullie reis!

    Groetjes Lilian

    BeantwoordenVerwijderen