dinsdag 2 mei 2017

No title

Krakau - Lazy
Afstand: 53,9 km

"De kop is eraf"
"Een goed begin is t halve werk" 
"Het begin van het begin"
Wat moet de titel van deze blog worden? Het klinkt allemaal wat afgezaagd maar de eerste heuse kilometers zijn gemaakt. 

Gisteren hadden we nog één dagje rust in het voor ons nog bekende Krakau. Het middeleeuwse ondergrondse opgravings museum is voor vandaag uitverkocht en de rest lijkt allemaal gesloten omdat er ooit besloten is dat je op de dag van de arbeid beter niet kunt gaan werken. 
Wij besluiten om overdreven touristen uit te hangen en Klaaske een plezier te doen met een koetstocht door de stad. Het tempo van zo'n koets werkt best rustgevend en alhoewel Klaaske druk bezig was met verstoppen onder de deken heeft ze het er nu nog wel over dus zal t wel indruk op haar gemaakt hebben. 

Maar vandaag gaat de reis dus echt beginnen! We hebben een hotel geboekt voorbij Bochnia, een hotel in de vorm van een Kasteel dus dat is vast ook weer een schot in de roos ;)

 

We voeren dit hotel in de Garmin in maar dan wil de Garmin ons op een grote snelwegachtige weg hebben en dat willen wij niet! Dus met Google op de telefoon en een Garmin die constant zegt dat we moeten keren komen we weer op een reeds bekend onderwerp: "mijn haat liefde verhouding met de Garmin". 
Maar ik ben de navigator en ik kan dit! Tijdens de lunch pak ik mijn oude routine op, ik schrijf de dorpjes waar langs we willen fietsen, Ayso voert ze in de Garmin in en zo rijden we door de dorpjes zoals we dat gewend zijn! De polen die we onderweg tegenkomen kijken chagrijnig en dat staat in schril contrast met de Balinesen die ons lachend en applaudisserend groetten. Een ander groot contrast is het weer. We hebben vandaag alles gehad, bewolking, regen maar gelukkig ook een beetje zonneschijn. 

We komen om 16.00 aan in het hotel en zijn best moe! Is het onze nog niet optimale conditie? Het glooiende landschap? Klaaske is met al haar geslaap onderweg veruit de fitste nu tijdens t eten. Ze vermaakt ons met een poppenshow zonder poppen, die moeten we erbij denken. 
 

Ik schrijf de blog nu omdat ik vrees dat als straks mijn hoofd het kussen raakt de vermoeidheid zal toeslaan. Vanuit een bizar kasteel-hotel waar blijkbaar bruiloft partijen worden georganiseerd (waar wij vervolgens om moeten lachen) maar waar de prijs ook lachwekkend laag is wens ik iedereen een fijne avond!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten