vrijdag 19 mei 2017

Roemenië!

Siret - Suceava
Afstand: 42,7 km

Als een start niet goed verloopt dan noem je het een valse start, ik heb het gevoel dat het afscheid nemen van Oekraïne als een "vals afscheid" gezien moet worden. Door de vermoeidheid zat ik er goed doorheen terwijl het weer, de uitzichten maar vooral de verse herinneringen aan dit bijzondere land het afscheid juist heel mooi had moeten maken. Gelukkig kan ik het vandaag ook weer helemaal anders zien. 

Vandaag zijn we voor mijn gevoel dan ook pas echt van start gegaan in Roemenië. Het ontbijt was raar (gebakken kaas?) maar gelukkig wel net genoeg om een fietstocht van ongeveer 40 km mee te starten. Wat in Oekraïne zelden kon lijkt nu wel te lukken, we nemen een weg, langs de grote snelweg die door de dorpjes heen loopt. Het is een p r a c h t i g e weg, zonder gaten, zonder hobbels en geasfalteerd!! De ruim 400 meter die we zijn gestegen hebben we lachend gedaan, op zo'n weg is het goed te doen. 

Één ding is zeker opvallend; de paard-met-wagens zijn nog heel normaal hier! Ik vond het in Oekraïne nog iets bijzonders maar dat is het hier echt niet. Verder lijken de mensen wel net zo aardig als de Oekraïners maar daar zal later nog een definitief oordeel over vallen ;)

Suceava is wederom een universiteitsstad, we zitten in een prachtig hotel, villa Alice. Morgen laten we ons door een gids in deze omgeving rondrijden en bekijken we de kloosters met fresco's in deze omgeving. Even geen gefiets!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten